lördag 17 december 2011

Jag har stickat lite.

Sedan jag för några månader sedan fick för mig att börja sticka har jag i stort sätt gjort det varenda dag. Vissa dagar i bara några minuter, andra i flera timmar. Tänkte visa två halsdukar som jag lyckats åstadkomma. 




Det här är min experimenthalsduk. Genom att göra den här lärde jag mig grundteknikerna i stickning som räta maskor, maska av och byta färg. Aviga maskor har jag inte riktigt börjat med ännu. Har prövat men det var inte det lättaste. :)


Den här halsduken var helt klart mycket roligare att göra! Nu kunde jag ju grunderna när jag satte igång. Mönstret är enkelt och jag planerar att göra två till i andra färger. En till mig och en till min mormor. Den här är en julklapp till min mamma.
  

Det här är en närmare bild på nätmönstret halsduken till min mamma fick. Jag gillar det skarpt! Halsduken blir oerhört mjuk och mysig. Den är visserligen inte särskilt varm, men passar till våren eller hösten.












/Nellie C Lind

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...