torsdag 1 september 2011

För länge, länge sedan ...

Jag blev lite sentimental efter att jag lagt upp mina dikter och rotade runt i bokhyllan efter mina gamla böcker.
Min mamma köpte vår första dator 1997. Då var jag 17 år gammal och började använda den till att skriva mina böcker. Men innan dess skrev jag allt för hand och jag tog några kort för att visa er. 

Så här såg det ut för cirka 20 år sedan. Vanliga kollegeblock
användes för mina böcker. Dessa är
från runt omkring 1995. Synd bara att jag inte behöll alla
 men dum som man var kastade jag dem.

 Så här såg det ut.

De här pärmarna innehåller de första manusen jag skrev 
på datorn och är från sena 90-talet. Jag valde att behålla
dem för att ha något att minnas och för att kunna
se min utveckling som skribent. Det är väldigt roligt att titta
i dem och se hur man en gång skrev. :)

"Häxans son" var det första manuset som skrevs på datorn.
Det andra manuset är "Örnens skri" som är första boken
ur en fantasyserie som jag kallade "Vindens barn". Jag skrev
tre böcker innan jag övergick till "Legenden om revial'thor".
Kanske en dag får den chansen att komma fram igen. :)

 /Nellie C Lind

2 kommentarer:

  1. Det är nog inte omöjligt att du kan göra någonting av "Vindens barn". "Det magiska förbundet" började ju som en serie jag skrev för hands när jag var 13 (eller nåt sånt). Har inte sparat de manusen, men det gör faktiskt inte så mycket.
    Men det är tur att datorerna kom, att skriva för hand (eller på skrivmaskin) är en plåga.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas det! Jag minns att jag skrev synopsis för alla böcker i den serien. Planerade säker cirka 20 böcker och jag minns de fortfarande. :) Så kanske en dag ...

    Jo, det går snabbare på dator, plus att man kan rätta felen, vilket är lite svårare på papper. Men när jag skrev för hand tränade jag upp min hand så pass att även om jag skrev i tio timmar fick jag sällan kramp eller ont. Idag får jag ont i handen efter bara några minuter hehe

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...