söndag 20 maj 2012

Recension: Under din hud av Melissa Marr.

 




Serie: Wicked lovely - bok 2.
Sidor: 330.


Genom att tatuera sig vill Leslie markera en vändpunkt i sitt hittills struliga tonårsliv. Men tatueringen binder henne istället samman med mörkrets makter i det Älvrike hon levt helt ovetande om. Hennes bästa vän Aislinn har in i det sista undanhållit Leslie sin egen väl bevarade hemlighet. Och nu kommer Aislinns varningar för sent. Leslie blir en bricka i ett farligt spel där två män är ohjälpligt bundna till henne.


"Under din hud" är uppföljaren till "Mer än ögat ser". Jag hade inte tänkt läsa den eftersom jag blev besviken på den första boken, men nu är jag glad att jag gjorde det. Den här boken var mycket mer spännande än den första även om det fanns en hel del saker som inte riktigt föll mig i smaken. 

För det första var språket tråkigt och stelt, lite som i den första boken och jag tyckte samtidigt att det var synd att den inte handlade om Aislinn och Keenan utom om Leslie som är vän till Aislinn. Boken kändes mörk och dyster. Leslie är en olycklig karaktär. Hon har levt i svåra familjeförhållanden och lider av depression. För att försöka få en ny start i livet väljer hon att skaffa en tatuering, ovetande om att hon samtidigt binder sig till Mörkerhovets konung.

Liksom i första boken finner jag själva berättelsen spännande, men jag sitter samtidigt hela tiden och väntar på att den ska dra igång, att något mer ska hända, vilket det aldrig gör. Det oväntade slutet gör att jag blir besviken och när jag stängt den sista sidan känns boken inte avslutad, att något saknas. Jag har ännu inte riktigt bestämt mig för om jag vill läsa vidare eller inte. De här böckerna ligger på en mittemellan-nivå för mig. De är inte dåliga, men de är inte bra heller. 

BETYG: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...