tisdag 5 juli 2011

100 sidor på 2 veckor?

Är det över huvud taget möjligt för mig? För många år sedan var det det, men idag? Ja, vi får väl se, men sådan är planen. 

Nu när "Stjärnfall" är färdig tänkte jag hoppa på nästa bokprojekt - att avsluta "Dödens gåva". För det första måste jag byta titel på boken för den passar inte alls, men det är inte så relevant just nu. Nu handlar det om att skriva färdigt boken. 150 sidor är än så länge skrivna och jag hoppas kunna skriva 100 sidor till de närmaste två veckorna. Man ska passa på när man har barn och sambofritt. :)
Igår satt jag och skrev ned det som ska ske i varenda kapitel, i stora drag och idag ska jag sätta igång. 

Varför så bråttom? Jo för jag är trött på att inte kunna få ned alla böcker som finns mitt huvud! Jag hur många som helst som väntar och de blir inte färre. Efter "Dödens gåva" har jag fyra böcker till (alla fristående) som ska skrivas. Utöver det har jag hela fantasyserien "Legenden om revial'thor" också. Där är bok 1 och 2 redan skrivna samt att bok 3 är skriven till hälften. Ungefär 8 böcker är planerade i den serien.
Men det slutar inte där! Jag har YTTERLIGARE en fantasyserie som väntar. Kan ni förstå min frustration över att inte kunna (läs orka) skriva medan böckerna bara staplar sig i ens huvud?!

Men nu har jag fått den efterlängtade energin för att kunna genomföra detta! Hoppas bara att det håller sig ... 

Så ... 100 sidor på 2 veckor? Jag hoppas det! :D


/Nellie C Lind

2 kommentarer:

  1. Inget är omöjligt! Jag skrev första utkastet till tredje delen av "Det magiska förbundet" (120 sidor) på 10 dagar, så om du bara är envis kommer det att gå bra :)

    SvaraRadera
  2. Inte illa! :D
    Jag kommer att vara jätte envis! Lovar. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...