torsdag 25 augusti 2011

Bokrecension.

FÖRLORAD ÄNGEL AV BECCA FITZPATRICK





HANDLING:

Noras lycka med Patch som skyddsängel blir kortvarig. För hon misstänker snart att han vill henne illa och drar sig därför undan. Patch svarar med att genast börja dejta Marcie, Noras värsta fienden och verkliga plågoande.
Det går så långt att Nora inte bara fruktar för sitt eget liv utan också börjar misstänka att det är Patch som ligger bakom mordet på hennes pappa.
Kan Nora lita på sin skyddsängel? Är hans hemligheter farligare än hon någonsin kan föreställa sig?

FÖRDELAR:

Den här boken är fortsättningen på "Fallen ängel" som jag verkligen älskade! Såg fram emot att få läsa denna bok för att få veta fortsättningen. Boken är väldigt bra skriven, precis som den förra, och har ett enkelt språk som man lätt kan följa med i. Men jag tror inte att jag kan säga särskilt mycket mer bra om den än så.

NACKDELAR:

Jag känner endast stor frustration när jag läser den här boken. Nora gör hela tiden saker bara värre för sig själv när Patch börjar bete sig allt mer underligare. Vad som gör mig ännu mer frustrerad är att han inte förklarar för henne vad som pågår för att slippa en massa missförstånd. Jag uppfattar inte det som att han måste hemlighetshålla anledningarna till hans beteende, men han gör det ändå. Mycket i den här boken känns ganska ologiskt och jag är besviken på historiens utveckling med tanke på att bok 1 var så otroligt bra! Det känns mer som att författaren vill dra ut på att Patch egentligen är en bad-boy än att försöka få till en bra historia. Men jag kommer definitivt läsa nästa bok som ska släppas nu i oktober, om jag inte minns fel. Men jag lär vänta till den svenska översättningen då jag inte är särskilt förtjust i att läsa böcker på engelska. 

BETYG:

2/5 


/Nellie C Lind

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...