måndag 12 mars 2012

Recension: Avengers Angel av Heather Killough-Walden.

After an eternity spent walking the earth in search of their lost souls mates, four archangels are about to learn that finding their archesses is only the first harrowing step to claiming their souls.

When Uriel, the Angel of Vengeance, cathes sight of Eleanore Granger he is stunned. He and his brothers have searched for centuries for the elusive archesses made for them by the Old Man and, recognizing Ellie as his, Uriel immediately wages a war of seduction to capture her heart.

Beautiful Ellie has spent her life on the run, hiding inexplicable powers others would kill to possess. She cannot deny her attraction to the extraordinarily handsome man with piercing green eyes but can she trust him?

As passion consumes Uriel and Ellie, outside forces just as powerful as the archangels themselves array against them. If the are to realize the love that is their destiny, Uriel and Ellie must fight to the death against those who would tear them apart ...
______________________________________________________________

När jag såg den här boken på Amazon blev jag väldigt nyfiken, men fick samtidigt lite förutfattade meningar. Jag brukar ha svårt för böcker där författaren använder sig av personer som är mytologiska eller har funnits på riktigt. I denna serie har författaren valt att gestalta de fyra ärkeänglarna Uriel, Michael, Azrael och Gabriel i deras jakt efter deras archesser - kvinnor som är speciellt skapade för deras skull.

Jag kan lugnt säga att jag inte ångrar att jag köpte den! Boken var oerhört bra och spännande från första raden. Det var lätt att följa med i utvecklingen och jag älskar författarens språk. Det är laddat med känslor och tankar. Man får följa både Uriels och Ellies synvinklar och författaren delar upp det på ett väldigt bra och tydligt sätt. 

Innan jag köpte den här boken hade jag inte hört talas om Heather, men nu kommer jag definitivt att läsa hennes andra böcker för hon fängslade mig totalt! Det är en bok för vuxna med mycket passion och erotik. Rekommenderas varmt om man gillar att bli känslomässigt berörd.

"Avangers angel" är första boken ur en serie vid namn "The lost angels". Den andra boken "Messenger's angel" kommer 1 juni 2012 och den tredjen boken "Death's angel" den 1 november. Det finns även en novell som utspelar sig innan böckerna och heter "Always angel". Det är en e-bok som man kan köpa från Amazon.

Mer om Heather Killough-Walden kan du läsa HÄR

BETYG: 4+/5

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...