torsdag 15 november 2012

Fullt upp.

Tyvärr har bloggen blivit lite lidande på sistone på grund av att det har varit fullt upp här. Det har inte ens blivit något läsande för mig, och jag har en massa böcker i bokhyllan som ligger och väntar. Men just nu försöker jag koncentrera mig på att lära mig Indesign. Photoshop får komma senare. Tror jag börjar få grepp om hur man skapar en inlaga nu på Indesign. Så svårt är det inte, men några smådetaljer, som hur man lägger till sidnummer i dokumentet har jag fortfarande inte lyckats klura ut. Jag har dock hitta en intressant e-bok som jag lånat från biblioteket. Boken lär ut grunderna till Indesign, så nu håller jag på att gå igenom den. Nästa steg är att försöka klura ut hur man gör ett omslag på Indesign. Försöker just nu förstå hur man räknar ut ryggens bredd till omslaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...