torsdag 9 februari 2012

Allting på en och samma gång.

Har suttit och längtat efter nya böcker i några veckor. Under tiden jag väntat har jag korrekturläst min bok. När böckerna väl kommer gör de det på en och samma gång! När jag kom hem igår var brevlådan full med bokpaket och sådant gör mig verkligen jätte sprallig! Känner mig som ett litet barn som ska öppna sina efterlängtade julklappar. Inte bara det. Fick nyligen ett mail från biblioteket att en av böckerna jag reserverat finns inne, så det är bara att springa dit och hämta den! :)

Från Harlequin fick jag två böcker:
 

Järndrottningen av Julie Kagawa. Det är den tredje boken om Megan Chase och alvfolket.

Jag trodde att det var över. Att min tid bland Alvfolket - de omöjliga val jag tvingades göra och uppoffringarna från dem jag älskade - var över. Men en storm närmar sig, en armé som kommer att tvinga mig tillbaka till landet Aldrig. Slita mig ifrån den förvisade prins som svurit att stanna vid min sida. Föra mig rakt in i en konflikt så stor att jag inte tror att någon kommer att överleva den. 
 





Morgan De Silvas liv har rasat samman. Utblottad och sviken lämnar hon sitt gamla liv och tar sin tillflykt till ett fallfärdigt hus. Där, i husets gömmor, upptäcker hon hyllmeter efter hyllmeter med böcker. De fascinerande texterna är skrivna som dagboksanteckningar och författaren är Dante - mannen som en gång ägde huset och som påstår sig vara vampyr. [...]







 

Från biblioteket ska jag lite senare hämta "Mer än ögat ser" av Melissa Marr.

Aislinn står inför sitt livs svåraste val. Om hon väljer den vackre Keenan förlorar hon inte bara sin frihet, hon förlorar också den hon egentligen älskar ... Aislinn är sjutton år och en till synes helt vanlig tjej. Hon är kär i Seth, en kille som många tjejer dras till. Men om hon avslöjar sina känslor för honom är hon rädd att förstöra deras vänskap. En ny kille i skolan, Keenan, börjar intressera sig för henne. Hon känner sig märkligt dragen till honom på ett nästan sjukt sätt. Men det är något konstigt med honom. Är han som hon?[...]


 



Från Mix Förlag fick jag boken "Varma kroppar" av Isaac Marion. Det här är boken jag pratade om i inlägget "Att kontakta förlag är kul. Att bli kontaktad av förlag är roligare!" Jag har redan läst den och en recension kommer inom kort. 

Städerna vi strövar genom är lika ruttna som vi. Jag vet inte vad om hänt. Sjukdom? Krig? Eller beror allt på oss? De Döda som kom i de Levandes ställe?

Världen har fyllts av zombier och R är en av dem. Han lever på den övergivna flygplatsen, och söker sin föda inne i staden. Det är då han möter Julie ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...